Απρίλιος 2021

Πώς να επιλέξω ταχίνι/ άλειμμα καρπών;

Τα αλείμματα καρπών κ το ταχίνι τα τελευταία χρόνια έχουν την τιμητική τους. Εμείς οι διαιτολόγοι τα αγαπάμε κ τα προτείνουμε σαν επιλογές καλών λιπαρών, όμως δεν είναι πάντα έτσι.

Την επόμενη φορά πριν αγοράσεις κάποιο τέτοιο προϊόν γύρισε να δεις την ετικέτα κ δώσε προσοχή:

1️⃣ Σε τι ποσοστό είναι τελικά το ταχίνι η ο ξηρός καρπός σε αυτό που αγοράζω. Με τρόμο έχω δει ότι συχνά συσκευασίες από φυστικοβούτυρο έχουν για παράδειγμα μόνο 50% φυστίκι!

2️⃣ Μήπως έχει ζάχαρη; Κ αν δεν έχει ζάχαρη, μήπως έχει γλυκόζη/ ζάχαρη καρύδας/ δεξτρόζη/ μαλτοδεξτρινη/ σιρόπι σφενδάμου η κάποιο άλλο “συνώνυμο” της ζάχαρης.

3️⃣ Πολύ συχνά βλέπουμε κ άλλα έλαια μέσα, όχι αυτά που θα θέλαμε, όπως είναι το φοινικέλαιο.

Εμείς τα επιλέγουμε για τα καλά λιπαρά ρε παιδιά, αλλιώς τρώγαμε κ μπέικον!

Να μην πάρω ταχίνι δηλαδή;

Μα να πάρω φυσικά, αλλά να προτιμήσω χύμα, δηλαδή από ένα μαγαζί με ξηρούς καρπούς, ή/ και από εταιρίες που δεν έχουν πρόσθετα. Και πιστέψτε με είναι πάρα πολλές!

Πώς να το εντάξω στη διατροφή μου;

Πρόσθεσε ταχίνι ή αλείμματα καρπών με ποικίλους τρόπους:

  • Πρόσθεσέ το στο ψωμί, τη φρυγανιά ή τις ρυζογκοφρέτες σου μαζί με κάποιο φρούτο, λίγο μέλι και κανέλα
  • Συνδύασε ταχίνι με ελαιόλαδο, μουστάρδα, λεμόνι και μπαχαρικά για μία σπιτική σος στη σαλάτα
  • Αξιοποίησε αλείμματα καρπών σε σπιτικές παρασκευές, όπως κέικ, μπισκότα ή μπάρες δημητριακών
  • Φτιάξε σπιτική “κρέπα” προσθέτοντας άλειμμα καρπών, μπανάνα ή άλλο φρούτο αρεσκείας και τριμμένη κουβερτούρα

Πανεύκολα healthy τυροπιτάκια

Και με μόλις 80 θερμίδες (ποιος μετράει θα μου πείτε, αλλά οφείλω να πω τα καλά νέα) κια 4.5 γρ. πρωτεΐνης!

Αυτή είναι από τις συνταγές που είχε η μητέρα μου στο γνωστό μαμαδιστικο τετράδιο συνταγών. Ανακαλύφθηκε τυχαία στην προσπάθειά μου να βρω κάτι να τρώει η μικρή Άρτεμις (11 μηνών κ αρκετά επιλεκτική!).

Τι χρειαζόμαστε?

– 1 κεσεδάκι γιαούρτι

– 1/3 κεσεδάκι ελαιόλαδο

– 250 γρ. αλεύρι

– 1 κ.γ. μπέικιν παουντερ

– 250 γρ. τυρί (ή κ αλλαντικό)

– αλάτι/ πιπέρι/ δυόσμο/ ρίγανη

Τα πλάθουμε όλα μαζί (βγαίνουν περίπου 30 κομμάτια). Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου.

Αυτή είναι η βασική συνταγή, εγώ έκανα δύο παραλλαγές:

  • Με γιαούρτι 2%, τυρί κίτρινο με χαμηλά λιπαρά και γαλοπούλα για εμάς
  • Με πλήρες πρόβειο γιαούρτι, ανθότυρο κ δυόσμο για το παιδί.

Φυσικά μπορούμε να βάλουμε ο,τι τυρί ή αλλαντικό θέλουμε.Τα έπλασα κ διαφορετικα έτσι ώστε να μπορεί να τα πιάσει η Άρτεμις με το χεράκι της κ το κάνει με ενθουσιασμό!

Περιμένω κ τις δικές σας παραλλαγές 😉.