Warning: Creating default object from empty value in /home/customer/www/dimitrameladaki.gr/public_html/wp-content/plugins/avonmore-core/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
Μαρ 2021 - Δήμητρα Μελαδάκη

Μαρ 2021

Είναι τελικά ασφαλές το μαγείρεμα στα κάρβουνα;

Τσικνοπέμπτη σήμερα, χρονιάρα μέρα, κ παρόλη την καραντίνα, όλο κ κάποιο κρέας θα φάμε. Τι γίνεται όμως με το ψήσιμο στα κάρβουνα; Είμαι τελικά ασφαλές;

Από τη μια, ψήνοντας στα κάρβουνα μειώνεται το λίπος του κρέατος κ φυσικά, ας μη το παραδεχτούμε, είναι νοστιμότατο!! Από την άλλη, η δε αλήθεια είναι ότι με το ψήσιμο στην μεγάλη θερμοκρασία που έχουν τα κάρβουνα δημιουργούνται AGES, ουσίες που δημιουργούνται έτσι κ αλλιώς με το ψήσιμο βέβαια, κ σχετίζονται με φλεγμονή κ καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ταυτοχρόνα, δημιουργούνται κ ενώσεις (HCAs κ PAHs) που φαίνεται να συνδέονται με καρκινογένεση στα ζώα, αλλά όχι στους ανθρώπους.Άρα, πάει κ η τσικνοπέμπτη?

Όχι δεν πάει πουθενά, απλά θέλει μέτρο κ το ψήσιμο στα κάρβουνα κ τρόπο:

✔️Το μαριναρισμα του κρέατος σε κάτι όξινο, λεμόνι ή ξύδι, για μια ώρα μειώνει στο μισό τα AGEs που δημιουργούνται

✔️Αποφύγετε να αφήνετε το κρέας πολλή ώρα στη φωτιά κ γυρίστε το συχνά. Αποφύγετε κ την απευθείας επαφή με τη φλόγα

✔️ Κάποια μυρωδικά, όπως το δεντρολίβανο φαίνεται ότι λόγω της αντιοξειδωτικης τους δράσης μειώνουν τη δημιουργία HCA, οπότε προσθέστε τα στη μαρινάδα. Άλλες ιδέες είναι ο βασιλικός, το θυμάρι, η ρίγανη κ το σκόρδο

❎Μην ψήσετε μόνο κρέας. Μειώστε την πρόσληψη του κρέατος, προσθέτοντας κ λαχανικά

❎ Αποφύγετε τα ήδη επεξεργασμένα κρέατα, όπως λουκάνικα κτλ

Άντε κ του χρόνου όλοι μαζί σε κάποια αυλή ή μπαλκόνι!

(H φωτογραφία του Paul Hermann από το Unsplash)